Kraj podporuje budování cyklostezek. Třeba tam, kde dřív jezdil vlak.

Plzeňský kraj – více míst Plzeňský kraj
e-mail: telefon:
web:

Síť cyklistických tras je v Plzeňském kraji poměrně hustá. Velmi často ale vedou po silnicích, kde se cyklisté potkávají s auty. Proto kraj podporuje budování samostatných cyklostezek, které navíc mohou cyklisty zavést do míst, kam by se jinak nepodívali.

Čtyřicet milionů korun, tedy o deset víc než v minulých letech, rozdělil letos Plzeňský kraj v dotačním programu na výstavbu cyklostezek, cyklotras a specializované cyklistické infrastruktury. Peníze podpoří cyklodopravu v Blovicích, Břasích, Dolní Lukavici, Holýšově, Chrástu, Koutě na Šumavě, v Městě Touškově, v Předenicích, Přešticích, ve Stříbře a ve Zdemyslicích. „Kraj investuje především do infrastruktury, kterou má ve své koncepci. A tu tvoří prioritní dopravní stezky, které chceme, aby byly páteří celého systému,“ vysvětluje náměstek pro dopravu Pavel Čížek, podle jakého klíče kraj rozhodoval, které projekty podpoří.

Plzeňský kraj začal cyklodopravu a cykloturistiku koncepčně podporovat v roce 2017. „Od té doby pomohl k realizaci 86 projektům, do nichž investoval více než 273,5 mil. Kč. Mimo to každoročně přispíváme také na značení hlavních dopravních cyklotras. V roce 2023 to byla mezinárodní dálková cyklotrasa č. 3 Folmava – Plzeň,“ doplňuje Pavel Čížek.

Nejdůležitější páteřní trasou v kraji je cyklotrasa CT3. Vede od Dobříva na Rokycany, Plzeň a dále přes Stod, Staňkov a Horšovský Týn do Domažlic, aby odtud zamířila na Babylon a k hranici s Německem. Letos tu bude probíhat stavba Holýšov–Stod. Holýšov dostal na vybudování tohoto úseku 4,4 milionu korun.

Další důležitou komunikací je cyklotrasa, která vede z Radnic do Chrástu a Plzně a dále do Stříbra a Bělé nad Radbuzou. Do této cyklotrasy investuje kraj letos bezmála deset milionů korun, a to na úsek Kladruby – Stříbro. Dalších pět milionů dostal na svůj úsek Chrást a dva miliony obdrželo Město Touškov.

Na cyklostezce 38, která vede z Plzně na Šumavu a napojuje se na mezinárodní cyklostezku do Železné Rudy, porostou letos nové úseky v okolí Přeštic, Snopoušov a Štěnovic.

Kromě páteřních cyklotras podporuje kraj samozřejmě i výstavbu dílčích částí dopravně významných cyklotras, jako jsou například lávky. Stranou nezůstává ani cyklistika zážitková. Proto kraj podpořil například rozšíření trailových tratí na Sušicku X–BIKE ZONE. Tady vzniknou tři tratě a nový navigační systém.

Na kole, kde supěly vlaky
Bylo 14. července roku 1862, když společnost Česká západní dráha slavnostně uvedla do provozu železniční trať z pražského Západního nádraží do Plzně. Supěly tu parní lokomotivy, které později nahradily ty dieslové a nakonec elektrické. V roce 2018 byl proražen tunel pod Chlumem a trať v úseku těsně před Plzní změnila svoji trasu. Její část mezi Doubravkou a Ejpovicemi osiřela.
A tak Plzeňský kraj přišel s nápadem vybudovat v místech, kudy více než sto padesát let vedly koleje, cyklostezku Chlumek – Bukovec – Chrást u Plzně. S přípravou se začalo v roce 2023 a stavební práce přišly na řadu začátkem letošního února. Stavba vyšla kraj na 37 milionů a první cyklisté se tudy, po pohodlném, tři a půl metru širokém pásu cyklostezky, rozjeli před pár týdny.

 

↑ zpět na začátek článku ↑

Kraj podporuje budování cyklostezek. Třeba tam, kde dřív jezdil vlak.

Sledujte nás

na sociálních sítích:

Ikona Facebook  

Kontaktujte nás

PROPAGANDA s. r. o.
Záběhlická 3254 / 51
106 00 Praha 10 – Záběhlice

více kontaktních údajů